top of page

הסיפור הוא לא מה קרה אלא למה זה קרה

  • dana
  • 6 במאי
  • זמן קריאה 1 דקות

יש הרבה דרכים להציג נתונים: טבלאות, תרשימים, עמודות בצבעים, השוואות דרמטיות. ויזואל טוב יכול להבליט את מה שחשוב ולכוון את תשומת הלב של הקהל.

אבל האמת היא ש...

ויזואל ברור וממוקד — זה לא מספיק.


כי לדעת מה קרה, זה רק הצעד הראשון.

קחו לדוגמה דוח רבעוני טיפוסי של תקלות: קל להראות שבפליקציה אחת היו יותר תקלות חמורות מאפליקציות אחרות. תרשים עמודות פשוט יעשה את זה תוך שניות. אבל מה שבאמת חשוב הוא להבין למה זה קרה — ומה צריך להשתנות בעקבות זאת.


זו המהות של Data Story:

✅ להציג את הנתונים בצורה ברורה

✅ למקד את הקשב במה שחשוב

✅ והכי חשוב — להסביר למה זה קרה


לא מדובר רק בדיווח והצגת אלא בבניית סיפור שמניע לפעולה.


אז איך עוברים מ"מה" ל"למה"?

צריך לזהות תבניות.

למצוא את סיבות השורש לבעיה.

ולחבר את נקודות הדאטה לסיפור עם משמעות




bottom of page